Before mixing MDMA and LSD, read this

A drogok keverése mindig rossz ötlet, de ez nem akadályozza meg az embereket a kísérletezésben. A candyflipping a 90-es években és a 2000-es évek elején vált népszerűvé, különösen a rave-partikon és éjszakai klubokban. A 90-es évek divatjához hasonlóan úgy tűnik, hogy egy kicsit visszatér a folyamat iránti megújult érdeklődéssel. Szóval, mi is történik valójában?

Az LSD és az MDMA mindkettő euforikus, pszichedelikus hatást vált ki, de az agy különböző területeire hatva fejtik ki hatásukat. Hagyományosan először az LSD-t veszik be, majd néhány órával később az MDMA-t. A kettő keverésének tényleges hatásairól kevés kutatás áll rendelkezésre, és az egész élmény 12-24 óráig tarthat.

A drogok keverésekor a testre és az elmére gyakorolt hatás még kiszámíthatatlanabbá és nehezebben kezelhetővé válik. Bár mind az LSD, mind az MDMA viszonylag ártalmatlan drogok hírében áll, nem szabad elfelejteni, hogy a legbiztonságosabb drogfogyasztás az, ha egyáltalán nem veszel be semmit.

Tájékoztatással gondoskodj arról, hogy biztonságosabb maradj. Iratkozzon fel, hogy riasztásokat és értesítéseket kapjon az NZ-ben talált veszélyes kábítószerekről. Nézd meg a riasztások oldalon, mit találtunk már.

Melyek a kockázatok?

A kábítószerek keverésekor sok változó van, és ez a kombináció sem kivétel. A hatások és az intenzitás nagyon eltérőek lehetnek, még pontosan ugyanolyan mennyiség bevétele esetén is.

Az a kockázat is fennáll, hogy az anyagok valójában nem MDMA vagy LSD, hanem más újszerű pszichoaktív anyagok, amelyeket ilyen néven árulnak. Ez azt jelenti, hogy fennáll a lehetőség két teljesen ismeretlen anyag keveredésére, ami potenciálisan végzetes következményekkel járhat.

Egy másik nagy aggodalomra ad okot a túlmelegedés és a kiszáradás. A Candyflipping ugyanolyan hatással lehet, mint a túl sok MDMA bevétele, ami megemelkedett testhőmérséklethez vezethet. Ez hőguta, vesekárosodás, májkárosodás, szívroham, krónikus egészségügyi problémák és akár hirtelen halálhoz is vezethet.

A comedown különösen kellemetlen, és néhány napig is eltarthat. Kombinálhatja az LSD és az MDMA mellékhatásait, és magában foglalhatja:

  • depresszió, pánik és paranoia érzései
  • agyköd vagy koncentrációs zavarok
  • álmatlanság
  • fáradtság
  • fáradtság

Míg egyetlen droghasználat sem biztonságos, van néhány lépés, amely segíthet a kockázatok csökkentésében.

  • A kis dózisok biztonságosabbak, és kerülje az ismételt adagolást.
  • Kerülje az alkoholt és az antidepresszánsokat.
  • Legyen terve – mint minden drogfogyasztásnál, jobb, ha olyan emberek vannak a közelében, akikben megbízik, és akik ismerik az elsősegélynyújtást.

Ha úgy gondolja, hogy valaki túladagolásban szenved, vagy orvosi vészhelyzet van, azonnal hívja a 111-et, és kérjen mentőt. Mindig készülj fel – nézd meg a Szent János hasznos elsősegélynyújtási útmutatóját.

Ha aggódsz a saját alkoholfogyasztásod vagy drogfogyasztásod miatt, fordulj az Alkohol-Drog Segélyvonalhoz a 0800 787 797-es telefonszámon, vagy küldd el a 8681-es SMS-t. Képzett tanácsadóval beszélhetsz, aki hasznos információkkal, rálátással és támogatással szolgálhat neked. A nap 24 órájában elérhetőek, minden hívás ingyenes és bizalmas. A honlapon keresztül online is beszélgethetsz velük.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük